Tuesday, March 17, 2009

Sebab Dia Spesel sikit, ye ke?

Okay lah. Sebab Adlin sucks tulis dekat blog dia yang Jundullah nak mengangkat langkah, memulakan perjalanan yang baru di syurga ilmu nun jauh di sana terasa macam ada getar dalam hati sebab dulu rapat dengan dia. So dengan azam yang menggunung mengalahkan Mount Everest, niat dalam hati diutamakan.


Mula mula, Adlin? Kita tak ingat pun pasal kita tanya Choral Speaking tu? (garu kepala tanda kekeliruan). Tapi hari bersejarah itu terpahat di dalam memori, umpama kaset lama yang ditekan main dan mula menayang di depan mata. Haha, Jun memang suka tampar orang. Tapi dia takut dengan kita, kan Jun? (Padahal dah tahu Jun tak pernah baca belok ni) Tak ingatlah macam mana boleh rapat dengan Jun ni. Rasanya pada tahun 2004. Cikgu susun tempat duduk kitorang, dia risau nanti semua bising. Al-maklumlah budak kecik kan? Cakap dengan kawan macam jauh sebenua. Masa tu, cikgu suruh duduk sebelah Asyikin. Memang haritu jugak kena ejek mati mati dengan Deeba. Sebab Asyikin ni pendiam orangnya, kita pulak cakap macam peluru pistol Mafia. Tak henti henti keluar bunyinya. Ntah apa ke halnya, Cikgu Halijah suruh tukar tempat lagi. (Cikgu memang, sajaaa. Nasib baik dia tolong kita pandai Math.) Kali ni, kena duduk sebelah Jun. Time tu, dah ketawa berdekah dekah sebab nama dia Jun. Ironinya, kita dilahirkan pada tarikh 1 haribulan Jun. Tak kenal pun si Jun tu.


Bila dapat kenal Jun, memang menyeronokkan betul lah.

Dalam sepanjang dua tahun nasib malang kena duduk sebelah dia,

Dia selalu dengar gossip kita.
Dia selalu kemaskan locker kita.
Dia selalu suruh kita pass surat dekat girlfriend dia.
Dia selalu buat homework Math kita.
Dia selalu buat kita bengang dengan lawak bodoh dia.

Orang cakap dia panas baran, tapi sepanjang kita kawan dengan dia. Dia tak pernah tinggikan suara pun. Dia lah orang paling sabar yang sanggup dengar cerita kita yang berjela lagi panjang dari rekod dunia lagu paling panjang Digg-Longplayer. Boleh ingat lagi muka Jun mengangguk-angguk dengar cerita kita.

Best of Luck!


p/s; Ye Fatin. Kita nak buat pasal awak lah lepas ni :D

1 comment: